Sting flies 'round Europe Sting flies 'round Europe
European UnionCzech RepublicGermanyFranceSpainPortugalItalyMaltaGreeceSloveniaHungarySlovakiaAustria

LuxembourgBelgiumUnited KingdomIrelandThe NetherlandsDenmarkSwedenNorwayFinlandEstoniaLatviaLithuaniaPoland
TL ULTRALIGHT LONG DISTANCE FLIGT EXPEDITION 2006
Sting flies 'round Europe

Eglish language version ENGLISH Český jazyk ČESKY


EXPEDIČNÍ STOLNÍ KALENDÁŘ 2007

možno objednat zde

HLAVNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
TL-Ultralight

EXPEDICI PODPORUJÍ:
Databáze letišť LD Aviation Prague
NAV Flight Services Protool - Profesionální elektronářadí
WIA internet services

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI EXPEDICE:
LAA - Pilot Aerosalon Jihlava
Aviatická pouť Aeroweb


29/6 Ze Santorini na Mykonos a až na Korfu


Startujeme se svítáním. Vítr ve 2000 ft nad mořem se stabilizoval okolo 40 kt. Samozřejmě přímo do nosu, jak jinak. Na Mykonosu přistáváme po hodině a dvaceti minutách. Plníme Avgas a jdeme na start. Není to nic moc. Vítr má přes 20 kt, s nárazy i přes 30 kt. Přistání bylo také náročné. Sting si s tím však poradil dobře. Před startem ještě voláme na cílové letiště, abychom se ujistili, že tam není stejně silný vítr, ale bočně. Není - okolo Athén je bezvětří. Nemůžeme tomu uvěřit. Stoupeme do 2000 ft jako obvykle a letíme opět proti 40 kt větru. Po odletění asi 50 mil se vítr tiší a najednou fouká jen poloviční. Mykonos a Santorini jsou prostě větrné pupky Řecka.
[09.07.2006] [ Řecko ]

Pokračujeme na Ikaros Airport - malé soukromé letiště severně od Athén. Není vůbec v mapě od Jeppesena ani v Bottlangu. Dozvěděli jsme se o něm od německého pilota, kterého jsme potkali na Santorini. Letěl na Krétu a na Ikarosu tankoval. Je to jedno z mála řeckých letišť, kde dostanete Avgas. Jsme zde vřele přijati. Jsme první česká letadla, která zde přistála. Letiště vzniklo před třemi lety, a jak nám vypráví místní manager, je asi prvním a v současnosti jediným letištěm v Řecku, kde nemusíte vyplňovat žádné papíry. Skvělé. Letový plán na pokračování našeho letu však musíme podat telefonem, jelikož zde nemá ani fax. Udivuje mne to, obzvláště když vím, že zde musíte podat letový plán na každý let.

Let na Korfu probíhá klidně až na pár turbulencí a legislativních problémů. Po vzletu mi dispečerka na Athina Information zděluje, že na Kerkiře nesmíme přistát, protože jsme si nevyžádali povolení k příletu minimálně dva dny předem. Naježili se mi všechny chlupy, co mi na hlavě ještě zůstaly a smečuju zpět odpověď, že když jsme byli na Kerkiře před třemi dny, při příletu do Řecka, zdělili jsme jim, že tam budeme opět plnit při odletu. Dispečerku to odzbrojilo a nechává mne stand-by. Po chvíli mi dává telefon na Kerkiru, s tím že na něj mám z letadla zavolat a domluvit se, jestli nás tam nechají přistát. Její postup mne zaráží. Napsal jsem si telefon a s Milanem na sebe blbě koukáme. Ale co na plat, cpu si telefon pod sluchátko a doufám, že se uslyšíme. Používám stejnou výmluvu jako u dispečerky a přistání je povoleno. Musím sice vyslechnout trošku keců, ale jelikož slyším za letu tak špatně, tak mi to tolik nevadí.

Po přistání se dovídáme, že je to procedura vypublikovaná notamem a platí hlavně v sezoně. Nakonec nás tu nechávají i dvě noci a jsou na nás velmi milí.

  

 

Zobrazit přehled všech Aktualit.